Csapatépítő tréning

Bármelyik vállalatnál előfordulhatnak nehézségek a munkavállallókkal kapcsolatban bármilyen szervezeti szinten. Együttműködési nehézségek? Kommunikációs problémák? Időgazdálkodási bukkanók? Minden cég vezetésének ismerős fogalmak, különösen a még fejlődő, vállalati kultúrát éppen építő munkahelyeken. Amennyiben ilyen vagy hasonló problémákat tapasztal cégén belül, keressen minket bizalommal!

 

Mit nyerhet a cég egy csapatépítő tréningen?


  • jó munkavégzés szempontjából elengedhetetlen optimális légkört,

  • javul a munkatársak közötti kommunikáció, melynek következtében,

  • javul a problémamegoldási-képesség,

  • a munkatársak jobban fognak reagálni a változó vállalati környezethez,

  • jobban fognak viszonyulni a feléjük irányuló elvárásokhoz,

  • jobban megismerik önmagukat és egymást, elmélyülnek a munkatársi kapcsolatok,

  • hatékonyabbá válik a munkatársak közötti konfliktusok kezelése,

és, ami a legfontosabb: minden szinten javulni fog a hatékonyság és a produktivitás!

 

Csapatépítő programunk 3 részből áll, melyek bármilyen módon kombinálhatóak és az egyes részek önálló egységeket képeznek, tehát lehet választani azt is, hogy csak az I. vagy csak a II. részhez tartozó tréninget tartjuk meg. Mindegyik rész egy 9 órától 16 óráig tartó alkalmat jelent, összesen 4 darab 10-15 perces szünettel, és egy 12-13 óra közötti egy órás ebédszünettel. A tréningeket javasoljuk szombati napon megtartani, hogy másnap legyen idő még átgondolni a tanultakat. Természetesen lehetőség van egész hétvégés tréningek megtartására, de az egyes napok akár három, egymást követő hétvégén is megtarthatóak, illetve akár több idő is eltelhet a tréning-részek között. Egy csoport indulásához minimum 6 fő szükséges, kisebb csoportok esetén külön egyeztetést kérünk.

 

Alkalmazott módszerek:

  • bemelegítő gyakorlatok

  • tréneri előadás

  • megbeszélés

  • egyéni, illetve kis- és nagycsoportos feladatok

  • visszacsatolás (feedback)

 

Kommunikációs tréning


Az emberek időnként félreérhetik egymást a legkülönfélébb hétköznapi helyzetekben. Vállalati környezetben ez akár súlyos késlekedést, a produktivitást akadályozó tényezőt is jelenthet. Arról nem is beszélve, hogy a kommunikációs hiányosságokból fakadóan akár komoly személyes ellentétek is generálódhatnak, aminek hosszú távon kifejezetten negatív hatása van a vállalati kultúrára.

Tréningünk célja, hogy a résztvevők felismerjék saját és mások kommunikációs stílusát, és megtanuljanak alkalmazni olyan módszereket, melyek segítségével bátran és magabiztosan képesek feltárni gondolataikat, véleményüket anélkül, hogy bárkit is megbántanának. A résztvevők megtanulják tovább az asszertív kommunikációban rejlő lehetőségeket is.

 

Csapatmunka tréning


A legtöbb vállalatnál elengedhetetlen, hogy a munkatársak ne csak egyénekként, hanem csapatban is magas színvonalon tudjanak dolgozni, egymással együttműködni. Egy csapatban mindenkinek fontos szerepe van, hiszen a tagok mindannyian együtt dolgoznak egy közös cél érdekében. A szerepek megértése fontos, és nem biztos, hogy mindenkinek a feladata azonnal egyértelmű.

A tréning célja, hogy egy csapat tagjai ismerjék a különböző szerepek adta lehetőségeket, és ki is használják azokat. A tagok közötti kommunikáció hatékonysága kitüntetett szerepet kap, hiszen ez az alapja minden sikeres együttműködésnek.

 

Időgazdálkodási tréning


Sokan gyakran elvesznek a feladatok tengerében, és nehezükre esik megtalálni a megfelelő prioritásokat. Ez általában az elvégzendő feladatok felszaporodásához vezet, aminek eredménye az áttekintethetetlenség és káosz. Előfordulhat, hogy a munkavállaló úgy érzi, hogy egész nap keményen dolgozz és nem haladt semmit, mégis nagyon elfáradt a munkanap végére. Ebben az esetben is nagy valószínűséggel gondolhatunk időgazdálkodási problémákra.

A tréning célja, hogy a munkavállaló felismerje a hibákat egy prioritizálási folyamat során, és ki is tudja javítani azokat. Az időgazdálkodás néhány módszerének megismerésével hatékonyabbá válik a munkavégzés, és elégedett lesz mind a munkavállaló, mind a vállalat vezetése.

Vissza